Penerima Surat

Tuesday, September 25, 2012

Cinta Mengalir Jernih

Adakah cinta mengenal paras rupa? Adakah cinta perlu direbut? Aku perlu cinta yang selesa tanpa perlu aku membunuh orang lain untuk mendapatkan cintaku. Cinta seharusnya dimengerti dengan begitu perasaan sufi dan sayu penuh rasa rindu. Cinta usah digunakan untuk membalas dendam.

Dalam dua dekad ini perasaan cinta itu kian membuncah. Namun cinta itu tidak begitu jelas tertuju. Adakah itu nafsu?

Mengapa harus bercinta?Mengapa? Bagaimana rupanya setelah aku bercinta? Bagaimana rupanya orang kemaruk cinta?

Adakah cinta pelengkap hidup tawar sebagai seorang hamba? Hamba perlu berteman dalam perhambaan?

Kalau Tuhan ingin jodohkan aku dengan cinta, maka kupohon cinta itu biar mengenal diriku yang gemar begini. Rupa dia biarlah rupa cinta hakiki.

Tidak mengapa aku masih menunggu. Aku tahu dia akan datang sekejap lagi. Menemaniku menulis dan berpuisi di malam hari.

Aku harus tabah menunggu. Cinta mengalir jernih. 

No comments: