Penerima Surat

Sunday, February 20, 2011

Handphone Tahun 1924.

Assalamualaikum.

Saya ada terbaca satu blog yang membincangkan isu terhangat( dah mula sejuk) masa kini. Iaitu mesin masa. Di mana blogger tu siarkan video filem Charlie Charplin tahun 1924..

tiba-tiba ada seorang mak cik dalam filem tu tengah cakap kat handset...Mula-mula pelik jugak. Ada handset 1924? pelik dan ajaib..

Jadi nak percaya atau tak?Betul ke ada mesin masa? Kalau ikutkan takde lagi handset zaman tu.

Jadi nak yakinkan dan nak tahu jugak..Saya cari di youtube. Sekali jumpa video ni...


Sekali je org dalam video atas ni kata tu sebenarnya bukan handset....tapi sebuah amplifier...so cuba anda search di google (1924 hearing amplifier) ...----------------------------(lama sekejap) ....ha.....apa yang keluar..

Memang zaman 20-an lagi dah wujud hearing amplifier....

Tapi macam biasa lah...kat youtube ni ...ramai orang cari kesempatan...ada yang buat fake pulak...tapi lawak jugak....saje nak cari tumpuan orang ramai...macam video di bawah ni...




So, nampak sangat video ni diedit ala kadar je...kereta sport tampal...haha..(ketawa geli hati) macam2 idea orang ni. Baiklah persoalan sebenar ada ke tak mesin masa ni kita bolehlah buat statement bahawa benda tersebut 'undefined' seangkatan perkara2 aneh yang lain macam UFO dll.

Cakap-cakap: mesin masa tu agak-agak rupanya macam mana ye? Macam mesin basuh ke? atau macam pintu ...sama macam cerita Doreamon? ni semua persoalan yang membuatkan hidup kita tak menjadi bosan.........mmm.......cume pelik sikit...okaylah...

See you, next time , and wassalam...

"Back to the future!....opss, zam-zam ala kazam!"






1 comment:

Sebutir Pasir said...
This comment has been removed by the author.